El dissabte 23 de gener membres de Farra i Acció van tornar a repetir ascensió,  fent el cim de la Gallina Pelada. La semana anterior altres membres de l’entitat l’havien fet, i van fer dentetes als altres, així que s’hi va tornar.
D’entrada cap núvol, però a mida que anava avançant el dia, aquests van arrivar però sense cap amenaça de pluja. Aquest cop es va fer un itinerari circular, iniciant la ruta a la Pleta de la Vila, que s’hi accedeix per la pista que surt del coll de la Trapa cap a Vallcebre, primer seguint la pista i desprès pujant pel torrent de les Llobateres i el torrent d’Ensija fins arribar al refugi, i d’aquí al cim. I fent la baixada pel torrent de la Font Freda.
Track Gallina Pelada (23-01-10) – Descarregar

Veure més fotos

Ressenya:
S’iniciava la ruta a l’aparcament de la Pleta de la Vila. Es seguia la pista, tota cuberta de neu.
Es deixava a la dreta la cruïlla de l’itinerari de la Gallina Pelada per la Font Freda, per on es faria la baixada. Un quilòmetre i mig més amunt de l’inici, es creuava el torrent de les Llobateres i, just després de travessar-lo, es trencava a la dreta per agafar una pista que remuntava una zona boscosa i bastant pronunciada que seguia aquest torrent per la banda esquerra. Un cartell, “ruta minera: PR-C 79”, indicava la ruta a seguir. Seguint sempre pel mig del torrent, a l’alçada del 1900 metres, i quan el pendent semblava més fort, es deixava el fons d’aquest i es guanyava alçada per la dreta, fent alguna ziga-ziga fins tornar retrovar el torrent. Les marques blanques i grogues de PR ajudaven a trobar el camí correcte. Més amunt, s’arribava a un punt en què el torrent s’engorjava però calia seguir per dintre. Passat aquest punt, el torrent s’eixamplava i s’entrava en una petita vall, amb els arbres més esclarissats. A l’alçada dels 2010 m., el torrent es bifurcava en tres braços. Es seguia el de la dreta, que amb un pal indicador de “refugi”, es pujava directament cap al pla d’Ensija per dintre del torrent d’Ensija. S’anava guanyant alçada, sempre seguint aquest torrent bastant tancat. El torrent s’obria fins arribar a uns plans amb unes grans vistes cap al nord (Serra del Cadí, el Pedraforca, Serra del Moixeró), punt de confluència d’altres itineraris; per l’esquerra la ruta que venia de la Creu de ferro, per la dreta el que venia de la Font Freda, i seguint la mateixa direcció W que es portava, s’arribava al refugi Deldado Ubeda (2060 m). Després de voreja’l, es flanquejava amunt cap a ponent fins arribar a un coll, amb bones vistes de la vall de Peguera, que es seguia per la carena fins enfilar el cim de la Gallina Pelada, 2321 m.
La baixada pel mateix lloc fins el refugi, on es va dinar. Desprès de travessar els plans d’on s’havia vingut, en el punt de confluència dels diferents itineraris es desviava cap a l’esquerra, tot baixant direcció nord. Hi havia un pal de ferro que ajudava a trobar la baixada pel barranc, amb pendent molt forta. Sempre baixant, es trobaven els primers arbres, entrant en un bosc cada cop més frondós i fent ziga-zaga. Després es trobava el torrent de la Font Freda, seguint-lo per la dreta fins al fons de la vall. El camí s’anava  suavitzant fins arribar a la Font Freda, amb taules i barbacoes, i d’aquí a la pista. Ara ja només calia seguir-la fins retornar al cotxe.
Fitxa tècnica:
– Cims assolits: Pic de la Gallina Pelada 2321 m
– Desnivell + : 621 metres
– Ruta: Pujada pel Barranc de les Llobateres i Barranc d’Ensija. Retorn pel barranc de la Font Freda.
– Horaris: 3’45h fins la Gallina Pelada i 6’15h fins retornar al cotxe a la Pleta de la Vila.
No estan comptabilitzades les parades; en total vam estar unes 7’15h.