Al final, i després de veure el temps que es presentava per diumenge, no es va anar a fer iglús. No tenia cap gràcia fer-lo per després no quedar-s’hi a dormir. Així doncs, es va optar per una sortida amb raquetes de neu, més propera, com podia ser un recurregut circular al Port del Compte, sortint del parking d’Estivella i pujant al Padró dels Quatre Batlles, la Tossa Pelada i la Tossal d’Estivella, i retornar al punt de sortida. Un itinerari fàcil, amb pendents suaus i molt recomenable per iniciar-se amb aquesta disciplina

Aquest mateix recorregut ja s’havia intentat feia uns mesos, però el mal temps, boira i vent, va fer retallar l’itinerari previst. Aquest cop però, el temps va acompanyar i es va poder fer tot el recorregut. D’entrada, cap núvol, més aviat petites boires. El dia avançava i feien acte de presència alguns núvols, però sense patir per la pluja. Al final, fins i tot va fer calor. Veures mes imatges
20-març-2010 00220-març-2010 01320-març-2010 024

Ressenya:
S’iniciava la ruta des de l’aparcament d’Estivella, a l’estació d’esquí de Port del Compte.

Es seguia pel costat del que semblava ser una pista d’esquí, reseguint el telecadira Clot de la Vall, per després pasar-hi per sota i anant pel fons de la vall, el Clot Fondo. Aquestes eren les pendents més dures que hi havia en tot el recorregut. S’arribava a la zona del Prat de l’Orri, on la pendent ja s’havia suavitzat, i just abans es girava 90º a l’esquerra per anar a buscar el Prat del Duc i encarar en direcció W el primer cim de la jornada, el Padrò dels Quatre Batlles (2386 m). Es trobaven uns fites, un pessebre, uns pals i altres elements que ens indicaven que era el cim. Després de les fotos de rigor, s’anava cap al segon cim, la Tossa Pelada que hi havia a tocar. En direcció N, es davallava una mica per després encara la petita pujada al cim, la Tossa Pelada (2379 m) on es trobava un punt geodèsic. Ja només quedava l’últim cim del recorregut, cap a ell s’hi anava baixant en direcció E, passant per sota el telecadira d’Estivella i creuant una pista d’esquí, per fer l’ultima i fàcil pujada al cim, el Tossal d’Estivella (2338 m). El retorn es feia baixant en direcció N per després anar faldajant tota l’estona el cim, entre boscos i per el que semblava una pista.
Fitxa tècnica:
– Cims assolits: Padró dels Quatre Batlles (2386 m), Tossa Pelada (2379) i Tossal d’Estivella (2338 m)
– Desnivell + : 450 metres
– Ruta: Parquing Estivella, Clot Fondo, Rasa Costa del Tabac, Prat de l’Orri, Prat del Duc, Padró dels Quatre Batlles, Tossa Pelada, Tossal d’Estivella. Retorn per la pista d’Arderic.
– Horaris: 1’15h fins el Padró dels Quatre Batlles, 2’15h fins el Tossal d’Estivella  i 3’30h fins retornar al parquing, comptabilitzant les parades