Aquest diumenge pel matí es va disputar la XII Travessa de Montserrat organitzada per l’Unió Excursionista Sant Martí de Provençals. Un total de 200 participants, entre els quals hi havia força representació dels Xulius, va seguir la ruta de 20 quilòmetres i un desnivell acumulat de 2300 metres que va permetre descobrir totes les cares d’aquesta muntanya màgica. Desnivell, boscos i senders amagats, vistes espectaculars en un dia clar que permetia contemplar la serralada pirinenca encara blanca de la neu, grimpades arraconades i racons que guarden molta història.
La travessa partia del santuari de Santa Cecília pel Camí de l’Arrel enfilant-se fins al Pla de la Trinitat, des d’on baixàvem fins al Monestir de Montserrat. De nou tocava pujar direcció Sant Miquel i Sant Joan per agafar el Camí de Sant Jeroni fins a la mateixa ermita. Ens esperava el Coll del Migdia, un dels trams més exigents, fins arribar al cim del Montgrós. Després, un puja i baixa pel Coll de les Comes, el Coll del Miracle i el Coll del Porc. Ja en ple descens agafarem el camí del Miracle que ens conduïa novament a Santa Cecília, fi de la travessa.
Els més agosarats la van fer corrent; altres amb més calma la feren caminant però la qüestió final és que aquesta prova cada any guanya més adeptes per que tothom acaba content del recorregut, sabent que l’esforç val la pena.
Fins l’any que ve.

Fotos cedides per Victoria Navarro.